لاغری سریع در 3 روز! + نمونه رژیم شوک سه روزه
رژیم لاغری سه روزه
13 مهر 1402

لاغری سریع در 3 روز! + نمونه رژیم شوک سه روزه

اگر قصد لاغر شدن سریع را دارید و زمان کافی برای کاهش وزن ندارید. اگر به یک مهمانی بسیار مهم دعوت شده اید اما نگران اضافه وزنتان هستید؛ رژیم لاغری سه روزه بهترین پیشنهاد برای شماست. رژیم لاغری 3 روزه یا رژیم ارتشی ادعا دارد که می تواند کاهش وزن 4.5 کیلوگرمی در عرض یک هفته داشته باشد! اما آیا این ادعا واقعیت دارد؟ آیا اصلا چیزی به اسم لاغری سریع در 3 روز وجود دارد؟

باید این مژده را به شما بدهیم که بله این رژیم لاغری امتحان خود را در سراسر جهان پس داده است، اما بشرطها  و شروطه ها! با مرجع تخصصی تناسب اندام سیرا همراه باشید تا به بررسی جزئیات این رژیم لاغری بپردازیم.

رژیم لاغری سه روزه ارتشی چیست؟

گفته می شود که رژیم لاغری سه روزه ارتشی یا رژیم سه روزه امریکایی برای اولین بار درارتش آمریکا به منظور کاهش وزن سریع سربازان طراحی شده است. در واقع رژیم لاغری 3 روزه نیز همانند سایر رژیم هایی غذایی لاغری است اما با این تفاوت که شما می توانید بدون انجام فعالیت های بدنی سنگین در عرض کمتر از 7 روز حدود 4.5 تا 5 کیلوگرم وزن کم کنید؛ که به آن رژیم لاغری 5 کیلو در 3 روز نیز گفته می شود.

همچنین لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که این رژیم لاغری رایگان است و نیازی به هیچ گونه دستورالعمل خاص یا مواد خوراکی گران قیمت یا مکمل های لاغری نیست.

رژیم غذایی سریع سه روزه می بایست سه روز از هفته انجام شود و چهار روز دیگر به عنوان زمان سوخت و ساز در نظر گرفته می شود. افراد در این رژیم لاغری وعده های اصلی را بر اساس برنامه غذایی مشخصی که اصولا شامل 1000 الی 1200 کالری است، در سه روز مصرف می کنند و چهار روز دیگر هفته به مصرف مواد مغذی دیگری که اصولا 1500 کالری انرژی دارند، می پردازند. البته برای کسانی که فعالیت بدنی زیادی دارند در طول 4 روز بعدی میزان کالری تا 2200 الی 2600 کالری نیز افزایش پیدا می کند.

در رژیم غذایی 3 روزه چه چیزهایی می توانم بخورم؟

این رژیم بسیار باب میل گیاهخواران است؛ چرا که اکثر رژیم های غذایی این رژیم مشترک با رژیم غذایی گیاه خوران است و تنها به مقدار کمی از پروتئین ها احتیاج دارید. البته این پروتئین مورد نیاز با استفاده از خوردن پروتئین های گیاهی مانند سویا، لوبیا و آجیل نیز دریافت می شود.

خوردن کافئین در رژیم غذایی لاغری سه روزه منعی ندارد، البته توصیه می شود که در این رژیم از مایعاتی مثل چای سبز و آب استفاده شود.

در طول 4 روزی که شما باید میزان خورد و خوراکتان را کمتر کنید، می توانید مواد خوراکی با تنوع بیشتری را مصرف کنید اما باید حد کالری مصرفی در 1500 کالری حفظ شود. چنانچه عاشق تنوع غذایی هستید می توانید بشقاب غذای خود را کوچک تر کنید اما به آن تنوع بدهید.

لیست غذاهایی که برای رژیم ۳ روزه باید تهیه کنید عبارتند از:

در رژیم غذایی 3 روزه چه چیزهایی نمی توانم بخورم؟

لیست غذاهای ممنوعه در رژیم غذایی لاغری سه روزه عبارتند از:


رژیم لاغری 3 روزه برای چه کسانی مفید است؟

برای گرفتن رژیم غذایی سریع سه روزه نیاز به شرایط بدنی خاصی نیست و تقریبا هر کسی که تصمیم به لاغری سریع دارد می تواند از این رژیم استفاده کند.

رژیم لاغری 3 روزه سریع برای افرادی که نیاز به کاهش وزن سریع دارند بسیار موثر است. به عنوان مثال عروس خانمی که چند روز قبل از مراسم عروسی متوجه می شود که لباس عروسش به تنش تنگ شده است یا یک قرار ملاقات مهم برای آخر هفته دارید و به فکر آب کردن شکم تان هستید، بهترین راه استفاده از رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز است.

آیا رژیم سه روزه لاغری می تواند همیشگی باشد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که خیر. ادامه این رژیم لاغری به هیچ عنوان برای بیش از سه هفته توصیه نمی شود. از آنجا که شما در طول این رژیم غذایی کمتر از 1000 کالری در روز دریافتی دارید بنابراین ادامه دادن این رژیم در طولانی مدت می تواند باعث مشکلات بسیاری در سلامتی و همچنین ضعف و بی حالی فرد شود.

از جمله سایر عوارض رژیم لاغری 3 روزه ارتشی در صورت ادامه دار بودن نوسانات خلقی، حالت تهوع و میگرن است. به توصیه بهترین متخصصین تغذیه رژیم لاغری سه روزه نباید بیش از دو الی سه هفته ادامه داشته باشد. 

فواید رژیم لاغری سه روزه

این رژیم نیز مانند هر رژیم غذایی دیگری با کاهش کالری دریافتی در مقابل میزان کالری مصرفی باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود. تفاوت رژیم ۳روزه با سایر رژیم ها شدت کاهش کالری دریافتی در طول روز است که باعث می شود فرد در پایان دوره حدود 4.5 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در این دوره در واقع این چربی ها نیستند که آب می شوند بلکه به دلیل از دست رفتن آب بدن وزن شما کاهش پیدا می کند.

همچنین برخلاف اکثر رژیم های لاغری که بخشی از مواد غذایی از زنجیره غذایی روزانه حذف می شوند، رژیم ۳ روزه لاغری همه مواد مغذی را در خود دارد. به عنوان مثال شما در رژیم لاغری کتوزی اجازه استفاده از کربوهیدرات را ندارید، یا در برخی انواع رژیم ها خوردن پروتئین بسیار محدود می شود اما در حالی که در رژیم غذایی سه روزه تمام مواد مغذی بدن اعم از کربوهیدرات، چربی، پروتئین و …. به مقدار کنترل شده دریافت می شود تا در جریان لاغری فرد عضله سوزی نداشته باشد.

همچنین در صورتی که در برنامه رژیم غذایی سه روزه با برخی خوراکی ها مانند هات داگ، بستنی و … مشکل دارید می توانید به راحتی این مواد غذایی را با سایر مواد غذایی جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی رژیمی

نمونه رژیم شوک سه روزه

رژیم لاغری 3 روزه ارتشی به این صورت است که پس از اتمام سه روز باید بدن به مدت چهار روز استراحت کند.

برنامه روز اول رژیم شوک سه روزه

در روز اول از این رژیم غذایی حداکثر کالری قابل جذب باید 1400 کالری باشد. برنامه غذایی در روز اول رژیم لاغری 3 روزه به شرح زیر است:

صبحانه روز اولمیان وعده روز اولنهار روز اولشام روز اول
دو تکه نان تست به همراه دو قاشق چایخوری کره بادام زمینییک لیوان آب پرتقال طبیعییک تکه نان تست۸۵ گرم گوشت آب پز شده همراه با یک فنجان لوبیا
نصف گریپ فروتنصف پیمانه ماهی تنیک عدد سیب متوسط
یک فنجان قهوه یا چاییک فنجان قهوه یا چاینصف موز
یک فنجان بستنی وانیلی

 برنامه روز دوم رژیم شوک سه روزه

حداکثر انرژی قابل جذب در روز دوم رژیم 1200 کالری است. برنامه غذایی در روز دوم رژیم غذایی لاغری سه روزه به شرح زیر است:

صبحانه روز دوممیان وعده روز دومنهار روز دومشام روز دوم
یک تکه نان تستیک لیوان آب هویج یا کرفسیک عدد تخم مرغ آب پزدو عدد هات داگ بزرگ
یک عدد تخم مرغ آب پزیک فنجان پنیر خامه اینصف فنجان هویج
نصف موز۵ تکه بیسکویت تردنصف فنجان کلم بروکلی
یک فنجان قهوه یا چاییک فنجان قهوه یا چاینصف موز
نصف  فنجان بستی وانیلی

برنامه روز سوم رژیم شوک سه روزه

حداکثر انرژی قابل جذب در روز سوم رژیم 1100 کالری است. برنامه روز سوم رژیم ۳ روزه شوک به شرح زیر است:

صبحانه روز سوممیان وعده روز سومنهار روز سومشام روز سوم
۳۰ گرم پنیریک عدد سیبیک تکه نان تستیک فنجان تن ماهی
۵ تکه بیسکویت تردیک عدد پرتقال۱ عدد تخم مرغ آب پزنصف موز
یک عدد سیب کوچکیک فنجان قهوه یا چاییک فنجان بستنی وانیلی
یک فنجان قهوه یا چای

یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن! واقعیت است یا دروغ؟

بله یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن! کاملا واقعیت دارد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این وزن از دست رفته بیشتر آب است تا چربی! بنابراین اگر به دنبال لاغری بلند مدت هستید به هیچ عنوان این رژیم لاغری توصیه نمی شود.

تنوع غذایی کم

رژيم لاغري ٣ روزه چه تاثیری در کاهش وزن و سلامت قلب دارد؟

رژیم شوک ۳روزه ادعا می کند که با حفظ سلامت قلب منجر به کاهش وزن 4.5 کیلوگرمی در طول سه روز می شود. به دلیل اینکه این رژیم بسیار محدودکننده است به آن رژیم سخت سه روزه نیز گفته می شود و در مدت زمان کوتاهی وزن قابل توجهی را از دست می دهید.  

آیا رژيم سه روزه خطرناک نیست؟

شما در طول این رژیم لاغری بدن خود را از دریافت میزان کافی مواد معدنی و ویتامین ها محروم می کنید، بنابراین چنانچه این رژیم لاغری بیش از چند هفته ادامه داشته باشد بدن دچار کمبود ویتامین و پروتئین خواهد شد. توصیه پزشکان این است که در طول رژیم ۳ روزه لاغری روزانه نیم ساعت ورزش کنید.

پس با این تفاسیر به هیچ عنوان این رژیم را در طولانی مدت به کار نبرید و در صورتی که احساس ضعف یا بی حالی در طول رژیم دارید سریعا آن را کنار بگذارید.

معایب رژیم لاغری سه روزه

از جمله معایب لاغری سریع در 3 روز عبارتند از:

تنوع غذایی کم

تنوع غذایی در رژیم لاغری سه روزه به شدت کم است و بدن انسان نمی تواند مواد مغذی و ویتامین های لازم را دریافت کند. این مواد مغذی و ویتامین ها برای سلامت و همچنین سوخت و ساز درست بدن لازم و ضروری است.  اگر دچار کم خونی هستید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید نباید به صورت خودسرانه از این رژیم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم درمان کم خونی

سرشار از نمک، شکر و چربی

اگر به برنامه رژیم ۳روزه لاغری نگاه کنید می بینید که انواع غذاهای فراوری شده مانند هات داگ، بستنی وانیلی و … نیز در این رژیم جای دارند.  برخی از این مواد دارای نمک و شکر بسیار بالایی هستند که می تواند برای بدن مضر باشد.

این ترفندهای رژیم غذایی لاغری سه روزه را فراموش نکنید

برای اینکه بتوانید در طی این رژیم لاغری در مقابل گرسنگی مقاومت داشته باشید نیاز است که این ترفندها را یاد بگیرید:

 خودتان را بیش از حد خسته نکنید

گاهی برخی از افراد برای رفع خستگی به خوردن غذا روی می آورند. بنابراین در صورتی که رژیم لاغری سه روزه سریع گرفته اید از فعالیت های بدنی سنگین پرهیز کنید و فعالیت های سبک مانند پیاده روی، بازی های رایانه ای و … را جایگزین کنید.

هیدراته بمانید

خوردن آب زیاد مانع از گرسنگی می شود، بنابراین تا جایی که می توانید از آب یا دتاکس واتر استفاده کنید. همچنین نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید. 

آب نوشیدنی

در کنار غذا از ادویه استفاده کنید

خوردن برخی ادویه ها مانند فلفل، دارچین، زردچوبه و … به شما احساس سیر بودن می دهد بنابراین از مصرف آنها در وعده های مختلف غافل نشوید.

صبحانه را فراموش نکنید

خوردن صبحانه باعث می شود که شما در طول روز احساس گرسنگی کمتری داشته باشید. 

از مصرف پروتئین غافل نشوید

پروتئین ها یکی از اصلی ترین ساختارهایی غذایی هستند، علاوه بر نقشی که پروتئین در سلامت بدن ما به عهده دارد، مصرف این ماده مغذی باعث افزایش متابولیسم بدن و همچنین احساس سیری بیشتر می شود. در واقع مواد غذایی پروتئین دار در لیست غذاهای سیرکننده قرار دارند.

به آرامی غذا بخورید

آهسته و آرام غذا خوردن باعث احساس سیری بیشتر شما می شود. چرا که هر چه آهسته تر غذا خورده شود میزان ترشح اسید معده نیز کاهش پیدا کرده و همین امر باعث کاهش اشتها می شود. همچنین قبل از سیر شدن کامل از سر میز غذا بلند شید، چرا که اصولا معده دیرتر پیغام سیر شدن را به مغز ارسال می کند.

از جمله سایر ترفندهای لاغری سریع در 3 روز عبارتند از:

  • خواب کافی؛
  • کنترل استرس؛
  • ورزش منظم؛
  • خوردن چای؛
  • جویدن آدامس؛
  • شستن دندان ‌ها؛

نظر متخصصین تغذیه درباره رژیم لاغری سه روزه

متخصصین تغذیه معتقد هستند که اگر روزانه کمتر از 910 کالری مصرف کنید، کاهش وزن و لاغری حاصل می شود. اما چیزی به اسم رژیم لاغری 5 کیلو در 3 روز باورنکردنی و البته ناسالم است. برای کاهش نیم کیلو از وزنتان می بایست کالری دریافتی روزانه خود را 500 کالری در طول یک هفته کم کنید. با این کار در طول یک هفته 3500 کالری کمتری غذا خورده اید. برای کاهش 5 کیلو در 3 روز باید کالری دریافتی خود را تا 35000 کالری کاهش دهید. آیا چنین کاری در سه روز امکان دارد؟ متخصصین تغذیه، کاهش وزن تدریجی و پیوسته را توصیه می کنند و کاهش وزن بیش از 1 کیلوگرم در هفته را به هیچ عنوان توصیه نمی کنند. چرا که در لاغری سریع در 3 روز عضله و آب بدن از دست می رود و استخوان ها تضعیف می شوند. در چنین رژیم های لاغری سریع احتمال بازگشت وزن بسیار زیاد است.

کلام آخر

رژیم ۳ روزه شوک یکی از سریع ترین روش های لاغری برای کسانی است که دوست دارند طی چند روز چند کیلو وزن کم کنند. به دلیل اینکه این رژیم لاغری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین قبل از انجام آن حتما با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. همچنین ادامه دادن این رژیم بیش از سه هفته به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که باعث ضعف و بی حالی می شود.

سوالات متداول رژیم لاغری سه روزه

آیا رژیم 3 روزه ایمن است و خطری برای سلامتی بدن ندارد؟

در صورت ادامه دادن بیش از سه هفته این رژیم لاغری ممکن است بدن دچار کمبود مواد مغذی شود. همچنین در این رژیم خوردن مواد غذایی فراوری شده مثل بستنی و هات داگ آزاد است که در این صورت ممکن است منجر به ایجاد مشکلات متابولیک در بدن شود؛ در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های مزمن افزایش پیدا می کند. شایان ذکر است که متخصصین تغذیه به هیچ عنوان این رژیم را قبول ندارند.

آیا با رژیم لاغری سه روزه امکان لاغری و کاهش وزن وجود دارد؟

در صورتی که تحمل کالری کم و انرژی کم در طول روز داشته باشید، لاغری با این رژیم حاصل می شود. رژیم های کم کالری دوره محدودی دارند و در مدت زمان کوتاهی منجر به کاهش وزن و لاغری می شوند.

چه غذاهایی در رژیم سه روزه امریکایی ممنوع است؟

در این رژیم شیرین کننده های مصنوعی، خامه، پرتقال، خامه، کره، آبمیوه و شیر ممنوع است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.